Sat . 20 May 2020
TR | RU | UK | KK | BE |

The Times

the times of india, the times
The Times is a British daily Monday to Saturday national newspaper based in London, England It began in 1785 under the title The Daily Universal Register, adopting its current name on 1 January 1788 The Times and its sister paper The Sunday Times founded in 1821 are published by Times Newspapers, since 1981 a subsidiary of News UK, itself wholly owned by the News Corp group headed by Rupert Murdoch The Times and The Sunday Times do not share editorial staff, were founded independently and have only had common ownership since 1967

In 1959 the historian of journalism Allan Nevins analysed the importance of The Times in shaping the views of events of London's elite:

For much more than a century The Times has been an integral and important part of the political structure of Great Britain Its news and its editorial comment have in general been carefully coordinated, and have at most times been handled with an earnest sense of responsibility While the paper has admitted some trivia to its columns, its whole emphasis has been on important public affairs treated with an eye to the best interests of Britain To guide this treatment, the editors have for long periods been in close touch with 10 Downing Street

The Times is the first newspaper to have borne that name, lending it to numerous other papers around the world, including The Times of India founded in 1838, The Straits Times Singapore 1845, The New York Times 1851, The Irish Times 1859, Le Temps France 1861-1942, the Cape Times South Africa 1872, the Los Angeles Times 1881, The Seattle Times 1891, The Manila Times 1898, The Daily Times Malawi 1900, El Tiempo Colombia 1911, The Canberra Times 1926, The Times Malta 1935, and The Washington Times 1982 In these countries, the newspaper is often referred to as The London Times or The Times of London, although the newspaper is of national scope and distribution

The Times is the originator of the widely used Times Roman typeface, originally developed by Stanley Morison of The Times in collaboration with the Monotype Corporation for its legibility in low-tech printing In November 2006 The Times began printing headlines in a new font, Times Modern The Times was printed in broadsheet format for 219 years, but switched to compact size in 2004 in an attempt to appeal more to younger readers and commuters using public transport The Sunday Times remains a broadsheet

Though traditionally a moderate newspaper and sometimes a supporter of the Conservative Party, it supported the Labour Party in the 2001 and 2005 general elections In 2004, according to MORI, the voting intentions of its readership were 40% for the Conservative Party, 29% for the Liberal Democrats, and 26% for Labour The Times had an average daily circulation of 394,448 in March 2014; in the same period, The Sunday Times had an average daily circulation of 839,077 An American edition of The Times has been published since 6 June 2006 It has been heavily used by scholars and researchers because of its widespread availability in libraries and its detailed index A complete historical file of the digitised paper is online from Gage Cengage publisher

Contents

  • 1 History
    • 11 1785 to 1890
    • 12 1890 to 1981
    • 13 From 1981
  • 2 Content
    • 21 Times2
    • 22 The Game
    • 23 Saturday supplements
    • 24 Online presence
  • 3 Ownership
  • 4 Readership
  • 5 Typeface
  • 6 Political allegiance
  • 7 Sponsorships
  • 8 Notable people
    • 81 Editors
    • 82 Notable columnists and journalists
  • 9 Related publications
    • 91 The Times, Ireland edition
    • 92 Times Literary Supplement
    • 93 The Times Science Review
    • 94 Times Atlases
    • 95 The Sunday Times Travel Magazine
    • 96 Times Higher Education
  • 10 In fiction
  • 11 See also
  • 12 References
  • 13 Further reading
  • 14 External links

History

1785 to 1890

The Times was founded by publisher John Walter on 1 January 1785 as The Daily Universal Register, with Walter in the role of editor Walter had lost his job by the end of 1784 after the insurance company where he was working went bankrupt because of the complaints of a Jamaican hurricane Being unemployed, Walter decided to set a new business up It was in that time when Henry Johnson invented the logography, a new typography that was faster and more precise three years later, it was proved that it was not as efficient as had been said Walter bought the logography's patent and to use it, he decided to open a printing house, where he would daily produce an advertising sheet The first publication of the newspaper The Daily Universal Register in Great Britain was 1 January 1785 Unhappy because people always omitted the word Universal, Ellias changed the title after 940 editions on 1 January 1788 to The Times In 1803, Walter handed ownership and editorship to his son of the same name Walter Sr had spent sixteen months in Newgate Prison for libel printed in The Times, but his pioneering efforts to obtain Continental news, especially from France, helped build the paper's reputation among policy makers and financiers

The Times used contributions from significant figures in the fields of politics, science, literature, and the arts to build its reputation For much of its early life, the profits of The Times were very large and the competition minimal, so it could pay far better than its rivals for information or writers Beginning in 1814, the paper was printed on the new steam-driven cylinder press developed by Friedrich Koenig In 1815, The Times had a circulation of 5,000

Thomas Barnes was appointed general editor in 1817 In the same year, the paper's printer James Lawson, died and passed the business onto his son John Joseph Lawson1802–1852 Under the editorship of Barnes and his successor in 1841, John Thadeus Delane, the influence of The Times rose to great heights, especially in politics and amongst the City of London Peter Fraser and Edward Sterling were two noted journalists, and gained for The Times the pompous/satirical nickname 'The Thunderer' from "We thundered out the other day an article on social and political reform" The increased circulation and influence of the paper was based in part to its early adoption of the steam-driven rotary printing press Distribution via steam trains to rapidly growing concentrations of urban populations helped ensure the profitability of the paper and its growing influence

The Times was the first newspaper to send war correspondents to cover particular conflicts W H Russell, the paper's correspondent with the army in the Crimean War, was immensely influential with his dispatches back to England

A wounded British officer reading The Times's report of the end of the Crimean War, in John Everett Millais' painting Peace Concluded

In other events of the nineteenth century, The Times opposed the repeal of the Corn Laws until the number of demonstrations convinced the editorial board otherwise, and only reluctantly supported aid to victims of the Irish Potato Famine It enthusiastically supported the Great Reform Bill of 1832, which reduced corruption and increased the electorate from 400,000 people to 800,000 people still a small minority of the population During the American Civil War, The Times represented the view of the wealthy classes, favouring the secessionists, but it was not a supporter of slavery

The third John Walter, the founder's grandson, succeeded his father in 1847 The paper continued as more or less independent, but from the 1850s The Times was beginning to suffer from the rise in competition from the penny press, notably The Daily Telegraph and The Morning Post

During the 19th century, it was not infrequent for the Foreign Office to approach The Times and ask for continental intelligence, which was often superior to that conveyed by official sources

1890 to 1981

The Times faced financial extinction in 1890 under Arthur Fraser Walter, but it was rescued by an energetic editor, Charles Frederic Moberly Bell During his tenure 1890–1911, The Times became associated with selling the Encyclopædia Britannica using aggressive American marketing methods introduced by Horace Everett Hooper and his advertising executive, Henry Haxton Due to legal fights between the Britannica's two owners, Hooper and Walter Montgomery Jackson, The Times severed its connection in 1908 and was bought by pioneering newspaper magnate, Alfred Harmsworth, later Lord Northcliffe

In editorials published on 29 and 31 July 1914, Wickham Steed, the Times's Chief Editor, argued that the British Empire should enter World War I On 8 May 1920, also under the editorship of Steed, The Times in an editorial endorsed the anti-Semitic fabrication The Protocols of the Learned Elders of Zion as a genuine document, and called Jews the world's greatest danger In the leader entitled "The Jewish Peril, a Disturbing Pamphlet: Call for Inquiry", Steed wrote about The Protocols of the Elders of Zion:

What are these 'Protocols' Are they authentic If so, what malevolent assembly concocted these plans and gloated over their exposition Are they forgery If so, whence comes the uncanny note of prophecy, prophecy in part fulfilled, in part so far gone in the way of fulfillment"

The following year, when Philip Graves, the Constantinople modern Istanbul correspondent of The Times, exposed The Protocols as a forgery, The Times retracted the editorial of the previous year

In 1922 John Jacob Astor, son of the 1st Viscount Astor, bought The Times from the Northcliffe estate The paper gained a measure of notoriety in the 1930s with its advocacy of German appeasement; editor Geoffrey Dawson was closely allied with those in the government who practised appeasement, most notably Neville Chamberlain

Kim Philby, a double agent with primary allegiance to the Soviet Union, was a correspondent for the newspaper in Spain during the Spanish Civil War of the late 1930s Philby was admired for his courage in obtaining high-quality reporting from the front lines of the bloody conflict He later joined British Military Intelligence MI6 during World War II, was promoted into senior positions after the war ended, and defected to the Soviet Union when discovery was inevitable in 1963

Roy Thomson

Between 1941 and 1946 the left-wing British historian E H Carr was Assistant Editor Carr was well known for the strongly pro-Soviet tone of his editorials In December 1944, when fighting broke out in Athens between the Greek Communist ELAS and the British Army, Carr in a Times leader sided with the Communists, leading Winston Churchill to condemn him and the article in a speech to the House of Commons As a result of Carr's editorial, The Times became popularly known during that stage of World War II as "the threepenny Daily Worker" the price of the Communist Party's Daily Worker being one penny

On 3 May 1966 it resumed printing news on the front page – previously the front page had been given over to small advertisements, usually of interest to the moneyed classes in British society Also in 1966, the Royal Arms, which had been a feature of the newspaper's masthead since its inception, was abandoned In 1967 members of the Astor family sold the paper to Canadian publishing magnate Roy Thomson His Thomson Corporation brought it under the same ownership as The Sunday Times to form Times Newspapers Limited

An industrial dispute prompted the management to shut the paper for nearly a year from 1 December 1978 to 12 November 1979

The Thomson Corporation management were struggling to run the business due to the 1979 energy crisis and union demands Management sought a buyer who was in a position to guarantee the survival of both titles, and had the resources and was committed to funding the introduction of modern printing methods

Several suitors appeared, including Robert Maxwell, Tiny Rowland and Lord Rothermere; however, only one buyer was in a position to meet the full Thomson remit, Australian media magnate Rupert Murdoch Robert Holmes à Court, another Australian magnate had previously tried to buy The Times in 1980

From 1981

The Times cover 5 June 2013

In 1981 The Times and The Sunday Times were bought from Thomson by Rupert Murdoch's News International The acquisition followed three weeks of intensive bargaining with the unions by company negotiators John Collier and Bill O'Neill The Royal Arms was reintroduced to the masthead at about this time, but whereas previously it had been that of the reigning monarch, it would now be that of the House of Hanover, who were on the throne when the newspaper was founded

After 14 years as editor, William Rees-Mogg resigned upon completion of the change of ownership Murdoch began to make his mark on the paper by appointing Harold Evans as his replacement One of his most important changes was the introduction of new technology and efficiency measures Between March 1981 and May 1982, following agreement with print unions, the hot-metal Linotype printing process used to print The Times since the 19th century was phased out and replaced by computer input and photo-composition This allowed print room staff at The Times and The Sunday Times to be reduced by half However, direct input of text by journalists "single-stroke" input was still not achieved, and this was to remain an interim measure until the Wapping dispute of 1986, when The Times moved from New Printing House Square in Gray's Inn Road near Fleet Street to new offices in Wapping

Robert Fisk, seven times British International Journalist of the Year, resigned as foreign correspondent in 1988 over what he saw as "political censorship" of his article on the shooting-down of Iran Air Flight 655 in July 1988 He wrote in detail about his reasons for resigning from the paper due to meddling with his stories, and the paper's pro-Israel stance

In June 1990 The Times ceased its policy of using courtesy titles "Mr", "Mrs", or "Miss" prefixes for living persons before full names on first reference, but it continues to use them before surnames on subsequent references The more formal style is now confined to the "Court and Social" page, though "Ms" is now acceptable in that section, as well as before surnames in news sections

In November 2003 News International began producing the newspaper in both broadsheet and tabloid sizes On 13 September 2004 the weekday broadsheet was withdrawn from sale in Northern Ireland Since 1 November 2004, the paper has been printed solely in tabloid format

On 6 June 2005 The Times redesigned its Letters page, dropping the practice of printing correspondents' full postal addresses Published letters were long regarded as one of the paper's key constituents Author/solicitor David Green of Castle Morris Pembrokeshire has had more letters published on the main letters page than any other known contributor – 158 by 31 January 2008 According to its leading article "From Our Own Correspondents", the reason for removal of full postal addresses was to fit more letters onto the page

In a 2007 meeting with the House of Lords Select Committee on Communications, which was investigating media ownership and the news, Murdoch stated that the law and the independent board prevented him from exercising editorial control

In May 2008 printing of The Times switched from Wapping to new plants at Broxbourne on the outskirts of London, and Merseyside and Glasgow, enabling the paper to be produced with full colour on every page for the first time

On 26 July 2012, to coincide with the official start of the London 2012 Olympics and the issuing of a series of souvenir front covers, The Times added the suffix "of London" to its masthead

Content

The Times features news for the first half of the paper, the Opinion/Comment section begins after the first news section with world news normally following this The business pages begin on the centre spread, and are followed by The Register, containing obituaries, Court & Social section, and related material The sport section is at the end of the main paper In April 2016 the cover price of The Times became £140 on weekdays and £150 on Saturdays

Times2

The Times's main supplement, every day, is the times2, featuring various lifestyle columns It was discontinued on 1 March 2010 but reintroduced on 11 October 2010 after discontinuation was criticised Its regular features include a puzzles section called Mind Games Its previous incarnation began on 5 September 2005, before which it was called T2 and previously Times 2 Regular features include columns by a different columnist each weekday There was a column by Marcus du Sautoy each Wednesday, for example The back pages are devoted to puzzles and contain sudoku, "Killer Sudoku", "KenKen", word polygon puzzles, and a crossword simpler and more concise than the main "Times Crossword"

The supplement contains arts and lifestyle features, TV and radio listings and reviews

The Game

The Game is included in the newspaper on Mondays, and details all the weekend's football activity Premier League and Football League Championship, League One and League Two The Scottish edition of The Game also includes results and analysis from Scottish Premier League games During the FIFA World Cup and UEFA Euros there is a daily supplement of The Game During the summer where there is no international tournament there are no editions of this feature and the transfer window highlights are in the daily Sports section

Saturday supplements

The Saturday edition of The Times contains a variety of supplements These supplements were relaunched in January 2009 as: Sport, Weekend including travel and lifestyle features, Saturday Review arts, books, TV listings and ideas, The Times Magazine columns on various topics, and Playlist an entertainment listings guide

Saturday Review is the first regular supplement published in broadsheet format since the paper switched to a compact size in 2004

At the beginning of summer 2011 Saturday Review switched to the tabloid format

The Times Magazine features columns touching on various subjects such as celebrities, fashion and beauty, food and drink, homes and gardens or simply writers' anecdotes Notable contributors include Giles Coren, Food and Drink Writer of the Year in 2005 and Nadiya Hussain, winner of BBC's The Great British Bake Off

Online presence

The Times and The Sunday Times have had an online presence since March 1999, originally at the-timescouk and sunday-timescouk, and later at timesonlinecouk There are now two websites: thetimescouk is aimed at daily readers, and the thesundaytimescouk site at providing weekly magazine-like content There are also iPad and Android editions of both newspapers Since July 2010, News UK has required readers who do not subscribe to the print edition to pay £2 per week to read The Times and The Sunday Times online

The Times Digital Archive 1785–2008 is freely accessible via Gale databases to readers affiliated with subscribing academic, public, and school libraries

Visits to the websites have decreased by 87% since the paywall was introduced, from 21 million unique users per month to 27 million In April 2009, the timesonline site had a readership of 750,000 readers per day In October 2011 there were around 111,000 subscribers to The Times' digital products

Ownership

The Times has had the following eight owners since its foundation in 1785:

  • 1785 to 1803 – John Walter
  • 1803 to 1847 – John Walter, 2nd
  • 1847 to 1894 – John Walter, 3rd
  • 1894 to 1908 – Arthur Fraser Walter
  • 1908 to 1922 – Lord Northcliffe
  • 1922 to 1966 – Astor family
  • 1966 to 1981 – Roy Thomson
  • 1981 to present – News UK formerly News International, a wholly owned subsidiary of News Corp, run by Rupert Murdoch

Readership

At the time of Harold Evans' appointment as editor in 1981, The Times had an average daily sale of 282,000 copies in comparison to the 14 million daily sales of its traditional rival The Daily Telegraph By November 2005 The Times sold an average of 691,283 copies per day, the second-highest of any British "quality" newspaper after The Daily Telegraph, which had a circulation of 903,405 copies in the period, and the highest in terms of full-rate sales By March 2014, average daily circulation of The Times had fallen to 394,448 copies, compared to The Daily Telegraph's 523,048, with the two retaining respectively the second-highest and highest circulations among British "quality" newspapers In contrast The Sun, the highest-selling "tabloid" daily newspaper in the United Kingdom, sold an average of 2,069,809 copies in March 2014, and the Daily Mail, the highest-selling "middle market" British daily newspaper, sold an average of 1,708,006 copies in the period

The Sunday Times has a significantly higher circulation than The Times, and sometimes outsells The Sunday Telegraph In January 2013 The Times had a circulation of 399,339 and The Sunday Times of 885,612

In a 2009 national readership survey The Times was found to have the highest number of ABC1 25–44 readers and the largest numbers of readers in London of any of the "quality" papers

Typeface

he various typefaces used before the introduction The Times New Roman didn't really have a formal name

They were a suite of types originally made by Miller and Co later Miller & Richards in Edinburgh around 1813, generally referred to as "modern" When The Times began using Monotype and other hot-metal machines in 1908, this design was remade by Monotype for its equipment As near as I can tell, it looks like Monotype Series no 1 — Modern which was based on a Miller & Richards typeface — was what was used up until 1932

— Dan Rhatigan, type director An example of the Times New Roman typeface

In 1908, The Times started using the Monotype Modern typeface

The Times commissioned the serif typeface Times New Roman, created by Victor Lardent at the English branch of Monotype, in 1931 It was commissioned after Stanley Morison had written an article criticizing The Times for being badly printed and typographically antiquated The font was supervised by Morison and drawn by Victor Lardent, an artist from the advertising department of The Times Morison used an older font named Plantin as the basis for his design, but made revisions for legibility and economy of space Times New Roman made its debut in the issue of 3 October 1932 After one year, the design was released for commercial sale The Times stayed with Times New Roman for 40 years, but new production techniques and the format change from broadsheet to tabloid in 2004 have caused the newspaper to switch font five times since 1972 However, all the new fonts have been variants of the original New Roman font:

  • Times Europa was designed by Walter Tracy in 1972 for The Times, as a sturdier alternative to the Times font family, designed for the demands of faster printing presses and cheaper paper The typeface features more open counter spaces
  • Times Roman replaced Times Europa on 30 August 1982
  • Times Millennium was made in 1991, drawn by Gunnlaugur Briem on the instructions of Aurobind Patel, composing manager of News International
  • Times Classic first appeared in 2001 Designed as an economical face by the British type team of Dave Farey and Richard Dawson, it took advantage of the new PC-based publishing system at the newspaper, while obviating the production shortcomings of its predecessor Times Millennium The new typeface included 120 letters per font Initially the family comprised ten fonts, but a condensed version was added in 2004
  • Times Modern was unveiled on 20 November 2006, as the successor of Times Classic Designed for improving legibility in smaller font sizes, it uses 45-degree angled bracket serifs The font was published by Elsner + Flake as EF Times Modern; it was designed by Research Studios, led by Ben Preston deputy editor of The Times and designer Neville Brody

Political allegiance

Historically, the paper was not overtly pro-Tory or Whig, but has been a long time bastion of the English Establishment and empire The Times adopted a stance described as "peculiarly detached" at the 1945 general election; although it was increasingly critical of the Conservative Party's campaign, it did not advocate a vote for any one party However, the newspaper reverted to the Tories for the next election five years later It supported the Conservatives for the subsequent three elections, followed by support for both the Conservatives and the Liberal Party for the next five elections, expressly supporting a Con-Lib coalition in 1974 The paper then backed the Conservatives solidly until 1997, when it declined to make any party endorsement but supported individual primarily Eurosceptic candidates

For the 2001 general election The Times declared its support for Tony Blair's Labour government, which was re-elected by a landslide although not as large as in 1997 It supported Labour again in 2005, when Labour achieved a third successive win, though with a reduced majority For the 2010 general election, however, the newspaper declared its support for the Tories once again; the election ended in the Tories taking the most votes and seats but having to form a coalition with the Liberal Democrats in order to form a government as they had failed to gain an overall majority

This makes it the most varied newspaper in terms of political support in British history Some columnists in The Times are connected to the Conservative Party such as Daniel Finkelstein, Tim Montgomerie, Matthew Parris and Matt Ridley, but there are also columnists connected to the Labour Party such as David Aaronovitch, Philip Collins, Oliver Kamm and Jenni Russell

The Times occasionally makes endorsements for foreign elections In November 2012, it endorsed a second term for Barack Obama although it also expressed reservations about his foreign policy

Sponsorships

The Times, along with the British Film Institute, sponsors the "The Times" bfi London Film Festival It also sponsors the Cheltenham Literature Festival and the Asia House Festival of Asian Literature at Asia House, London

Notable people

Editors

Name Tenure
John Walter 1785 to 1803
John Walter, Jnr 1803 to 1812
Sir John Stoddart 1812 to 1816
Thomas Barnes 1817 to 1841
John Thadeus Delane 1841 to 1877
Thomas Chenery 1877 to 1884
George Earle Buckle 1884 to 1912
George Geoffrey Dawson 1912 to 1919
George Sydney Freeman 1919 two-month 'inter-regnum'
Henry Wickham Steed 1919 to 1922
George Geoffrey Dawson 1923 to 1941
Robert McGowan Barrington-Ward 1941 to 1948
William Francis Casey 1948 to 1952
Sir William John Haley 1952 to 1966
William Rees-Mogg 1967 to 1981
Harold Evans 1981 to 1982
Charles Douglas-Home 1982 to 1985
Charles Wilson 1985 to 1990
Simon Jenkins 1990 to 1992
Peter Stothard 1992 to 2002
Robert Thomson 2002 to 2007
James Harding 2007 to 2012
John Witherow 2013-

Notable columnists and journalists

Related publications

The Times, Ireland edition

An Irish digital edition of the paper was launched in September 2015 at TheTimesie

Times Literary Supplement

Main article: The Times Literary Supplement

The Times Literary Supplement TLS first appeared in 1902 as a supplement to The Times, becoming a separately paid-for weekly literature and society magazine in 1914 The TLS is owned and published by News International and co-operates closely with The Times, with its online version hosted on The Times website, and its editorial offices based in Times House, Pennington Street, London

The Times Science Review

Main article: The Times Science Review

Between 1951 and 1966 The Times published a separately paid-for quarterly science review, The Times Science Review

The Times started a new, free, monthly science magazine, Eureka, in October 2009 The magazine closed in October 2012

Times Atlases

Times Atlases have been produced since 1895 They are currently produced by the Collins Bartholomew imprint of HarperCollins Publishers The flagship product is The Times Comprehensive Atlas of the World

The Sunday Times Travel Magazine

This 164-page monthly magazine is sold separately from the newspaper of record and is Britain's best-selling travel magazine The first issue of The Sunday Times Travel Magazine was in 2003, and it includes news, features and insider guides

Times Higher Education

Main article: Times Higher Education

Started in 1971, it was a pioneer in evaluating tertiary education, and has grown to be one of the most respected for its national and world rankings

In fiction

In the dystopian future world of George Orwell's Nineteen Eighty-Four, The Times has been transformed into the organ of the totalitarian ruling party, its editorials—of which several are quoted in the book—reflecting Big Brother's pronouncements

Rex Stout's fictional detective Nero Wolfe is described as fond of solving the London Times' crossword puzzle at his New York home, in preference to those of American papers

In the James Bond series by Ian Fleming, James Bond, reads The Times As described by Fleming in From Russia, with Love: "The Times was the only paper that Bond ever read"

In The Wombles, Uncle Bulgaria read The Times and asked for the other Wombles to bring him any copies that they found amongst the litter The newspaper played a central role in the episode Very Behind the Times Series 2, Episode 12

See also

  • Journalism portal
  • List of the oldest newspapers
  • History of newspapers and magazines#The Times

References

  1. ^ Katherine Rushton "John Witherow named acting editor of The Times as News International eyes merger", telegraphcouk, 18 January 2013
  2. ^ a b c "The Times - readership data" News Works Retrieved 12 April 2014 
  3. ^ Allan Nevins, "American Journalism and Its Historical Treatment", Journalism Quarterly 1959 36#4 pp 411-22
  4. ^ "London Times: "Caster Semenya and the middle sex" | OII Australia – Intersex Australia" Oiiorgau 20 November 2009 Retrieved 8 April 2014 
  5. ^ "London Times posts digital subs rise" AdNews 4 July 2011 Retrieved 8 April 2014 
  6. ^ "Sea Shepherd Australia :: The London Times Gets It Wrong" Seashepherdorgau 9 February 2007 Retrieved 8 April 2014 
  7. ^ Amy Hubbard 19 July 2013 "Royal baby watch: Kate, William head to London; media say hallelujah" Los Angeles Times Retrieved 8 April 2014 
  8. ^ "Sea Shepherd heading to the Mediterranean to protect tuna" timesofmaltacom 24 January 2010 Retrieved 8 April 2014 
  9. ^ "Times' editorial page calls for intervention to save Winehouse | Toronto Star" Thestarcom 26 January 2008 Retrieved 8 April 2014 
  10. ^ Hall, Ben; Burt, Tim; Symon, Fiona 3 May 2005 "Election 2005: What the papers said" Financial Times London Archived from the original on 5 June 2008 
  11. ^ "Voting intention by newspaper readership" Ipsos Mori 9 March 2005 Retrieved 18 July 2009 
  12. ^ "The Sunday Times - readership data" News Works Retrieved 12 April 2014 
  13. ^ Pfanner, Eric 27 May 2006 "Times of London to Print Daily US Edition" The New York Times Retrieved 4 November 2008 
  14. ^ Bingham, Adrian "The Times Digital Archive, 1785–2006 Gale Cengage," English Historical Review 2013 128#533 pp: 1037-1040 doi: 101093/ehr/cet144
  15. ^ Encyclopædia Britannica Online Retrieved 11 September 2016 
  16. ^ W David Sloan, Lisa Mullikin Parcell 2002 American Journalism: History, Principles, Practices: An Historical Reader for Students and Professionals McFarland & Co ISBN 0-7864-1371-9 Koenig had plans to develop a double-feeding printing machine that would increase production, and the publisher of The Times in London ordered two of the double- feeder machines to be built 
  17. ^ D J R Bruckner 20 November 1995 "How the Earlier Media Achieved Critical Mass" The New York Times the circulation of The Times rose from 5,000 in 1815 to 50,000 in the 1850s 
  18. ^ Lomas, Claire "The Steam Driven Rotary Press, The Times and the Empire"
  19. ^ Knightley, Philip The First Casualty: The War Correspondent as Hero, Propagandist, and Myth-maker from the Crimea to the Gulf War II
  20. ^ Ferguson, Niall 1999 The Pity of War London: Basic Books p 217 ISBN 978-0-465-05711-5
  21. ^ Friedländer, Saul 1997 Nazi Germany and the Jews New York: HarperCollins p 95 ISBN 978-0-06-019042-2
  22. ^ Cave Brown, Anthony 1995 Treason in the blood: H St John Philby, Kim Philby, and the spy case of the century London: Robert Hale ISBN 978-0-7090-5582-2 
  23. ^ Beloff, Max "The Dangers of Prophecy" pages 8–10 from History Today, Volume 42, Issue # 9, September 1992 page 9
  24. ^ Davies, Robert William "Edward Hallett Carr, 1892–1982" pages 473–511 from Proceedings of the British Academy, Volume 69, 1983 page 489
  25. ^ Haslam, Jonathan "We Need a Faith: EH Carr, 1892–1982" pages 36–39 from History Today, Volume 33, August 1983 page 37
  26. ^ Hasler, Charles 1980 The Royal Arms — Its Graphic And Decorative Development Jupiter Books p 302 ISBN 978-0904041200 
  27. ^ "BBC ON THIS DAY - 13 - 1979: Times returns after year-long dispute" 
  28. ^ Stewart, Graham 2005 The History of the Times: The Murdoch years, 1981–2002 HarperCollins p 45 ISBN 0-00-718438-7 
  29. ^ Stewart, p 45
  30. ^ a b Stewart, p 51
  31. ^ Hamilton, Alan "The Times bids farewell to old technology" The Times, 1 May 1982, p 2, col C
  32. ^ Evans, Harold 1984 Good Times, Bad Times London: Weidenfeld & Nicolson p 182 ISBN 978-0-297-78295-7 
  33. ^ Fisk, Robert 2005 The Great War for Civilisation: The Conquest of the Middle East London: Fourth Estate pp 329–334 ISBN 1-84115-007-X 
  34. ^ "Viewpoint: UK war reporter Robert Fisk" BBC News 3 December 2005 Archived from the original on 8 December 2005 
  35. ^ Robert Fisk, Why I had to leave The Times, The Independent, 11 July 2011
  36. ^ "Minute of the meeting with Mr Rupert Murdoch, Chairman and Chief Executive Officer, News Corporation" Inquiry into Media Ownership and the News House of Commons Select Committee on Communications 17 September 2007 p 10 Archived from the original on 1 December 2007 
  37. ^ "Every day during London 2012, The Times will be wrapped in a special panoramic cover LET THE GAMES BEGIN" Facebook Retrieved 26 July 2012 
  38. ^ Mark Sweney 14 April 2016 "The Times increases cover price by 20p, the first rise in two years" The Guardian Retrieved 9 September 2016 
  39. ^ "Timesonlinecouk Site Info" Alexa Retrieved 22 July 2010 
  40. ^ "Times and Sunday Times websites to charge from June" BBC News 26 March 2010 
  41. ^ "Times and Sunday Times readership falls after paywall" BBC News 2 November 2010 Retrieved 2 November 2010 
  42. ^ Hindle, Debbie 6 April 2009 "Times Online travel editor insight" BGB Archived from the original on 3 March 2013 Retrieved 11 February 2015 
  43. ^ "Digital subscribers to The Times and The Sunday Times continue to grow" Press release News International 14 October 2011 Archived from the original on 14 November 2012 Retrieved 11 February 2015 
  44. ^ "National daily newspaper circulation November 2005" The Guardian London Archived from the original on 14 November 2012 Retrieved 13 February 2012 
  45. ^ "The Daily Telegraph - readership data" News Works Retrieved 12 April 2014 
  46. ^ "The Sun - readership data" News Works Retrieved 12 April 2014 
  47. ^ "Daily Mail - readership data" News Works Retrieved 12 April 2014 
  48. ^ "NewsWorks statistics for The Times" Newsworksorguk Retrieved 8 April 2014 
  49. ^ "NewsWorks statistics for The Sunday Times" Newsworksorguk Retrieved 8 April 2014 
  50. ^ An analysis of The Times reader demographic based on NMA figures, news agenda and advertising in the paper can be seen in this study
  51. ^ "Ultrasparky: It was never called Times Old Roman" 
  52. ^ Morison 1953 A Tally of Types Cambridge University Press p 15 
  53. ^ Loxley, Simon 2006 Type: the secret history of letters I B Tauris & Co Ltd pp 130–131 ISBN 1-84511-028-5 
  54. ^ Carter, H G 2004 'Morison, Stanley Arthur 1889–1967' Oxford Dictionary of National Biography rev David McKitterick Oxford University Press 
  55. ^ "TYPOlis: Times New Roman" Typolisde 3 October 1932 Retrieved 8 April 2014 
  56. ^ a b c After 221 years, the world's leading newspaper shows off a fresh face subscription required
  57. ^ "Typography of News Bigger, faster, better" Fontshopcom Retrieved 8 April 2014 
  58. ^ "Neville Brody's Research Studios Creates New Font and Design Changes for The Times as Compact Format Continues to Attract Loyal Readership" LONDON: Prnewswirecouk 15 November 2006 Retrieved 8 April 2014 
  59. ^ R B McCallum and Alison Readman, "The British General Election of 1945", Oxford University Press, 1947, p 181–2
  60. ^ David Butler and Dennis Kavanagh, "The British General Election of 1997", Macmillan, London, 1997, p 156
  61. ^ "Which political parties do the newspapers support" Supanet Retrieved 27 October 2010 
  62. ^ Stoddard, Katy 4 May 2010 "Newspaper support in UK general elections" The Guardian London Retrieved 27 October 2010 
  63. ^ Stoddard, Katy 4 May 2010 "Newspaper support in UK general elections" The Guardian London 
  64. ^ "America Decides" The Times London 1 November 2012 
  65. ^ Smith, Neil 17 September 2003 "Female stars lead London festival" BBC News Retrieved 20 July 2012 
  66. ^ Lewis, Leo 16 July 2011 "Internet Archive Wayback Machine" London: Webarchiveorg Archived from the original on 16 July 2011 Retrieved 2 September 2012 
  67. ^ "Power or Influence: Can educational journalists make a difference" PDF Webarchiveorg 1997 Retrieved 23 January 2013 
  68. ^ Roy Greenslade "Witherow and Ivens confirmed as editors of Times and Sunday Times", theguardian, 27 September 2013
  69. ^ "Irish edition of The Times launched" 
  70. ^ "WATCH: Gavan Reilly gives us an overall update from Midday - #GE16" Today FM 
  71. ^ "The ultimate review of reviews" London Evening Standard 6 November 2001 Retrieved 20 July 2012 
  72. ^ Mullan, John 28 December 2002 "Licence to sell" The Guardian London Retrieved 20 July 2012 

Further reading

  • Bingham, Adrian "The Times Digital Archive, 1785–2006 Gale Cengage," English Historical Review 2013 128#533 pp: 1037-1040 doi: 101093/ehr/cet144
  • Evans, Harold 1983 Good Times, Bad Times Weidenfeld and Nicolson ISBN 0-297-78295-9  - includes sections of black-and-white photographic plates, plus a few charts and diagrams in text pages
  • Merrill, John C and Harold A Fisher The world's great dailies: profiles of fifty newspapers 1980 pp 320–29
  • Morison, Stanley The History of the Times: Volume 1: The Thunderer" in the Making 1785-1841 Volume 2: The Tradition Established 1841-1884 Volume 3: The Twentieth Century Test 1884-1912 Volume 4 :The 150th Anniversary and Beyond 1912-1948 1952

External links

  • Official website Mobile
  • The Sunday Times site
  • Today's The Times front page at the Newseum website
  • Works by or about The Times at Internet Archive archives
  • Works by The Times at LibriVox public domain audiobooks
  • Anthony Trollope's satire on the mid-nineteenth century Times
  • Journalism Now: The Times Winchester University Journalism History project on The Times in the 19th century
  • Times World Atlases official website including a History and Heritage section detailing landmark Times atlases
  • Archive from 1785 to 2008 – full text and original layout, searchable not free of charge, registration required
  • Neil, Andrew; Griffiths, Ian; Fitzpatrick, Barry 15 January 2006 "Three views of the industrial dispute twenty years on" The Observer UK 
  • The Times editor Robert Thomson lecture online: From the editorial desk of The Times, RMIT School of Applied Communication Public Lecture series

the times, the times and democrat, the times herald, the times leader, the times northwest indiana, the times of india, the times of malta, the times of trenton, the times picayune, the times reporter


The Times Information about

The Times


  • user icon

    The Times beatiful post thanks!

    29.10.2014


The Times
The Times
The Times viewing the topic.
The Times what, The Times who, The Times explanation

There are excerpts from wikipedia on this article and video

Random Posts

Book

Book

A book is a set of written, printed, illustrated, or blank sheets, made of ink, paper, parchment, or...
Boston Renegades

Boston Renegades

Boston Renegades was an American women’s soccer team, founded in 2003 The team was a member of the U...
Sa Caleta Phoenician Settlement

Sa Caleta Phoenician Settlement

Sa Caleta Phoenician Settlement can be found on a rocky headland about 10 kilometers west of Ibiza T...
Bodybuilding.com

Bodybuilding.com

Bodybuildingcom is an American online retailer based in Boise, Idaho, specializing in dietary supple...